HORESTA har indenfor det seneste år fået mange henvendelser fra medlemmer, der har ønsket at opkræve et tillæg til prisen, primært i form af såkaldte ”energitillæg”.
I oktober meddelte Forbrugerombudsmanden, at det var i orden at fastsætte et energitillæg på grund af den særlige situation med stigende energipriser og inflation.
Men i forbindelse med en dialog vi har haft med Forbrugerombudsmanden vedrørende muligheden for generelt at fastsætte tillæg til prisen, har vi fået en tilkendegivelse af, at Forbrugerombudsmanden nu ser mere restriktivt på anvendelse af tillæg end tidligere.
Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at det som udgangspunkt IKKE længere er muligt at fastsætte tillæg til en pris, medmindre tillægget afspejler en helt særlig og foreløbig situation.
Er du medlem af HORESTA kan du læse mere i dette notat.

SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Branchen glæder sig over nye regler for ungarbejdere
23-02-2025
-
HORESTA kritiserer ny antiracismeplan for nattelivet
23-02-2025
-
Brdr. Price lukker deres første restaurant i København
23-02-2025
-
Podcast: Bæredygtighed giver gevinst på bundlinjen hos Hotel Nyborg Strand
23-02-2025
-
Danmark topper nordisk turisme – især takket være tyske gæster
23-02-2025
-
Grøn tænketank: Danskernes rejsevaner bør ændres for klimaets skyld
23-02-2025
-
Herning oplever rekordår for turismen
23-02-2025