HORESTA har indenfor det seneste år fået mange henvendelser fra medlemmer, der har ønsket at opkræve et tillæg til prisen, primært i form af såkaldte ”energitillæg”.
I oktober meddelte Forbrugerombudsmanden, at det var i orden at fastsætte et energitillæg på grund af den særlige situation med stigende energipriser og inflation.
Men i forbindelse med en dialog vi har haft med Forbrugerombudsmanden vedrørende muligheden for generelt at fastsætte tillæg til prisen, har vi fået en tilkendegivelse af, at Forbrugerombudsmanden nu ser mere restriktivt på anvendelse af tillæg end tidligere.
Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at det som udgangspunkt IKKE længere er muligt at fastsætte tillæg til en pris, medmindre tillægget afspejler en helt særlig og foreløbig situation.
Er du medlem af HORESTA kan du læse mere i dette notat.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Der skal flere el-ladestandere ud i landdistrikterne
05-05-2024
-
Lær at forbedre din virksomheds indtægter
05-05-2024
-
Har medarbejderne ret til fri på Grundlovsdag?
05-05-2024
PRESSEKLIP
-
HORESTA styrker den grønne profil: Ansætter ny chef for bæredygtighed og certificering
05-05-2024
-
Brøchner Hotels leverer tilfredsstillende årsregnskab
05-05-2024
-
En ting afholder dansk økonomi fra at klare sig endnu bedre
05-05-2024
-
Endnu et grønt stempel af hotel i København
05-05-2024
-
”Endnu en god sparringspartner”: Hoteldirektør indtræder i nordjysk turistbestyrelse
05-05-2024
-
På hans restaurant afhænger menuen af kokkens humør - men én ting, går han aldrig på kompromis med
05-05-2024
-
Risskov Rejser har ny direktør på plads
05-05-2024