Der er godt tre uger til jul, og landets julefrokoster er så småt i gang. Den årlige højtid udgør en mulighed for at fejre året, der er gået, og for at styrke båndene mellem kolleger og gæster. Men den festlige stemning kan også føre til misforståelser og konflikter med gæster.
Derfor lancerede HORESTA – i samarbejde med læringsplatformen Barma – igen i år et gratis konflikthåndteringskursus til alle medlemmer, der specifikt fokuserer på gæstevendte situationer. Og medlemmerne har mildest talt taget rigtig godt imod kurset. Mere end 250 ansatte blandt HORESTAs medlemsvirksomheder har allerede gennemført kurset.
"Vi er utrolig glade for den store deltagelse på kurset. Det viser, at konflikthåndtering er noget, der engagerer og optager vores medlemmer. Vores medlemmer har stor fokus på, hvordan de kan sikre et respektfuldt og trygt miljø – især når deres medarbejdere møder gæster i den festlige juletid,” siger Vivi Nedergaard Lambert, arbejdsmiljøchef hos HORESTA.
Hun fortsætter:
"Konflikthåndtering er et vigtigt tema, der ikke kun handler om at skabe bedre arbejdsforhold, men også om at sikre en positiv oplevelse for gæsterne i denne højtid. Jeg er begejstret for, at så mange har lyst til at blive klogere og tage medansvar for at skabe en god og respektfuld juletid,” afrunder Vivi Nedergaard Lambert.
Konflikthåndteringskurset er gratis for HORESTA-medlemmer og er tilgængeligt fra 4. november 2024 til 31. januar 2025. Kurset er fra og med 2. december også tilgængeligt på engelsk.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Manglende Airbnb-evaluering skaber frustration i branchen
22-12-2024
-
Dagrofa overtager Den Danske Spiseguide
22-12-2024
-
Nyt luksushotel på vej i Næstved skaber debat
22-12-2024
-
Unge ejere genopliver historisk badehotel på Langeland
22-12-2024
-
Historisk vandrehjem moderniseres med stor donation
22-12-2024
-
Forbrugertillid når årets bund
22-12-2024
-
Lindner Hotels søger løsning efter konkursbegæring
22-12-2024