Der er både sjæl, historie og store ambitioner, når man træder ind på Gredstedbro Hotel. Hotellet, der stammer helt tilbage fra 1905, fik i februar 2025 nye ejere – nemlig Jacob Balsby Hansen og faren Stig Balsby Jørgensen.

"Vi vil gerne videreføre de mange traditioner, der gør stedet til noget særligt i lokalområdet. Det har et rigtig godt ry i Gredstedbro og omegn, og det vil vi selvfølgelig gerne fortsætte med at værne om," siger Jacob Balsby Hansen.

Fokus på selskaber og optimering
Hotellet rummer både hyggelige værelser og tre rummelige selskabslokaler, der ofte danner ramme om store livsbegivenheder som bryllupper, konfirmationer og runde fødselsdage.

"Selskaberne er den største del af vores omsætning. Det er typisk store begivenheder, der fylder weekenderne ud – nogle gange med to eller tre arrangementer på én dag. Vi har tre store festsale, de er i brug i weekender over hele året, men især fyldt ud i sommer- og konfirmationssæsonen," fortæller Jacob Balsby Hansen.

En af de store sale hos Gredstedbro Hotel. Foto: PR.

En af de store sale hos Gredstedbro Hotel. Foto: PR.

Kongeåen løber cirka 100 meter fra hotellet, og den bidrager til en helt særlig og idylliske stemning i området. Åen fører ud til Vadehavet, som ligger otte kilometer væk. Og så er der kun lidt over 20 km til Esbjerg, som nærmeste større by. 

Siden overtagelsen i februar har 27-årige Jacob og hans far påbegyndt nødvendige renoveringer. Blandt andet er dele af taget ved at blive skiftet, og værelserne bliver løbende opdateret.

"Vi er i gang med at danne os overblik. Der blev renoveret nogle værelser før vi overtog i 2020, mens resten står i en ældre men flot stil. Vi overvejer stadig, om vi skal renovere værelserne i den gamle stil til noget nyere. Vi går med flere spædendende idéer," siger Jacob Balsby Hansen.

Et af værelserne i ældre stil hos Gredstedbro Hotel. Foto: PR.

Et af værelserne i ældre stil hos Gredstedbro Hotel. Foto: PR.

HORESTA-medlemskab har givet værdi
Som led i overtagelsen af hotellet blev de nye ejere af Gredstedbro Hotel rådgivet til at blive medlem hos HORESTA – noget de valgte at gøre alvor af. Og det har ført til konkrete fordele, der nu kan mærkes på bundlinjen.

"Vores forsikringsmægler rådgiv os til at blive medlem af HORESTA for at få en god forsikringsaftale med Topdanmark. Så jeg undersøgte det og fandt ud af, at vi i samme ombæring kunne lande en aftale om lavere transaktionsgebyr på vores dankortterminaler. Begge dele er vi rigtig glade for, da det giver os mulighed for at investere i fremtiden," fortæller Jacob Balsby Hansen.

Gredstedbro Hotel står som et eksempel på, hvordan respekt for traditioner kan gå hånd i hånd med moderne drift.

Med familien Balsby i spidsen er hotellet fortsat et velkendt og værdsat sted i lokalsamfundet – og et sted, hvor både gæster og den lokale forankring bliver taget godt imod med HORESTA som sparringspartner.

Log ind