Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Du er inviteret ud at spise på en restaurant, som du ikke kender. Med dig har du en fødevareallergi, der gør, at du får lyst til at aflyse, fordi du er bekymret for, om du får serveret noget mad, du ikke tåler.
Men du skal ikke være bekymret for at tage ud at spise, fortæller fødevarechef i HORESTA, Tine Skriver til Astma-Allergis medlemsmagsin.
”Mit klare indtryk er, at branchen har godt styr på tingene, men det er også vigtigt at sige, at det er et område, som er komplekst. Det kræver en god, åben dialog mellem personalet og gæsten omkring fødevareallergien”.
”Personalet skal være klædt godt på til at oplyse, hvad der indgår i maden. Det er et vigtigt fokusområde, og alle, der håndterer mad, bør jo være uddannet i det. Det handler i høj grad om uddannelse og viden om den mad, der bliver serveret”, understreger Tine Skriver.
Tal fra Fødevarestyrelsen viser, at der kun har været 24 fødevareallergianmeldelser det seneste halvandet år. Det tal er overraskende lavt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA-netværk er styrketræning for fremtidens ledere
07-06-2024
-
Nu går det snart løs på Folkemødet
07-06-2024
-
Mangler du en ny kok eller tjener til dit team?
07-06-2024
PRESSEKLIP
-
Tre på stribe: Atter overskud i BonBon-Land
07-06-2024
-
Strategien er segmentering: Hotelkæde satser benhårdt på specifikke kundegrupper og grønne tiltag
07-06-2024
-
Overskuddet faldt markant hos stort feriecenter
07-06-2024
-
Stort hotelprojekt på vej i Thyborøn: ”Vigtig betydning for området som turistdestination”
07-06-2024
-
Turismeforsker spår stor vækst i Skandinavien: "Vi fatter ikke skalaen"
07-06-2024
-
Campingplads er CO2-neutral
07-06-2024
-
Nu åbner Vejles nye hotel
07-06-2024
-
Maycon lover wellness i vandkanten
07-06-2024