Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Ejere af kaffebaren Aoife Coffee i Ebeltoft, Natacha Abrahamsen og Rasmus Jordt, har fået nok af kunder, der råber ad deres ansatte. Efter flere ubehagelige episoder har de henvendt sig på Instagram og opfordret til, at kunder behandler personalet med respekt.

HORESTA's viceadministrerende direktør, Jeppe Møller-Herskind, bekræfter over for TV2/Østjylland, at grænseoverskridende kundeadfærd ikke er et nyt fænomen i branchen.

Han nævner en restaurantkæde, der bruger et "gult kort" som et ikke-konfliktoptrappende middel mod chikane, og håber, at flere vil adoptere lignende tiltag for at reducere uacceptabel kundeadfærd.

”Det er et ikke-konfliktoptrappende initiativ. Jeg håber, at flere virksomheder lader sig inspirere, så tallene for chikane falder. Dermed sender vi et signal om, at det ikke er en okay adfærd,” siger han.

Læs hele historien på Tv2ostjylland.dk

HORESTA kritiserer ny antiracismeplan for nattelivet

Regeringen vil straffe natklubber, der diskriminerer gæster, men HORESTA advarer om, at det kan bringe virksomheder i et alvorligt dilemma mellem sikkerhed og risikoen for at miste deres alkoholbevilling.

Branchen glæder sig over nye regler for ungarbejdere

En lovændring giver ungarbejdere flere muligheder, og det skaber glæde i hotel- og restaurationsbranchen. HORESTA ser store fordele for både virksomheder og unge, der nu kan bidrage mere på arbejdspladsen.

Log ind