Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Kortspil og kaffe i forteltet. Børn, der former venskaber på hoppepuden. Muligheden for at gå direkte ned på stranden og tage en dukkert.
Livet på de danske campingpladser er tillokkende for mange, og nu viser en analyse fra Visit Denmark, at danskerne har skruet op for ferieformen, hvis man ser på længden af de bookinger, som pladserne modtager. Det skriver Dagbladet Holstebro.
Hvor antallet af dage, som vi opholder os i sommerhuse, feriecentre, vandrerhjem og hoteller, er faldet, har vi forlænget vores ophold på campingpladserne fra et gennemsnit på 5,1 til 5,4 nætter.
Når mange af os vælger at holde ferie herhjemme, skyldes det ifølge Visit Denmark, at afslapning og muligheden for at lade batterierne op bliver prioriteret højt.
61 procent af de adspurgte i analysen svarer, at natur - især nærheden til strand og hav - har betydning for, at de vælger en dansk destination. Kun 35 procent lægger vægt på byliv og oplevelser.
Det er medvirkende til, at en campingferie i gennemsnit er dobbelt så lang som et ophold på et hotel eller et vandrerhjem.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Zleep-hotellerne skifter navn og bliver en del af Marriott
30-01-2025
-
Ny bestyrelse for VisitDenmark udpeget
30-01-2025
-
Erfaren køkkenchef kommer til Kurhotel Skodsborg
30-01-2025
-
AI-værktøj kan ændre rejse- og hoteloplevelser
30-01-2025
-
Byråd tøver omkring omstridt restaurationsplan
30-01-2025
-
Meyers udfordret af egne klimamål
30-01-2025
-
Sønderjysk campingplads blandt årets højdespringere
30-01-2025
-
Starbucks stopper gratis vand i ny strategi
30-01-2025
-
Krydstogtturismen i København når nye højder i 2025
30-01-2025