Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der er tilfredshed at spore hos flere af turisme- og oplevelsesindustriens brancheorganisationer, når det handler om udkastet til en ny national turismestrategi, som er sluppet ud fra Erhvervsministeriet. Det skriver Turistmonitor.dk.
For selvom udkastet indtil videre kun har været fremlagt i Det Nationale Turismeforum og endnu ikke er politisk behandlet, skaber det glæde hos HORESTA, at udviklingen af potentialet i den danske møde- og erhvervsturisme er nævnt i flere afsnit i strategien.
”Erhvervsturismen har generelt fyldt for lidt i dansk turisme, for den rummer et stort potentiale og tiltrækker turister med et meget højt døgnforbrug. I arbejdet med at styrke erhvervsturismen så vi blandt andet gerne, at man fokuserede på at styrke vores evne til at tiltrække de store events til Danmark. Vores hotelprodukt er med den tilførte kapacitet i top, men vi mangler en offentlig pulje, der kan være med til at tiltrække de store events,” siger Pia E. Voss, adm. direktør i HORESTA.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Der skal flere el-ladestandere ud i landdistrikterne
03-05-2024
-
Lær at forbedre din virksomheds indtægter
03-05-2024
-
Har medarbejderne ret til fri på Grundlovsdag?
03-05-2024
PRESSEKLIP
-
HORESTA styrker den grønne profil: Ansætter ny chef for bæredygtighed og certificering
03-05-2024
-
”Endnu en god sparringspartner”: Hoteldirektør indtræder i nordjysk turistbestyrelse
03-05-2024
-
Endnu et grønt stempel af hotel i København
03-05-2024
-
En ting afholder dansk økonomi fra at klare sig endnu bedre
03-05-2024
-
På hans restaurant afhænger menuen af kokkens humør - men én ting, går han aldrig på kompromis med
03-05-2024
-
Risskov Rejser har ny direktør på plads
03-05-2024