Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der er brug for en økonomisk millionindsprøjtning fra statens side, så et stigende potentiale i nye stednære og unikke former for møde- og erhvervsturismen udenfor de store danske byer kan blive indfriet.
Sådan lyder budskabet fra syv danske destinationsselskaber, som i et fælles indspil til Erhvervsministeriet har lagt billet på 14 af de 100 millioner kroner, som erhvervsminister Morten Bødskov (S) har fået afsat til turismen de kommende fire år men endnu ikke har navngivet. Det skriver Turistmonitor.dk.
Blandt de syv destinationer er Destination Trekantområdet, som sammen med Visit Herning har fået udarbejdet analysen ’Sekundære- og tertiære mødedestinationers potentialer’.
Analysen bekræfter, at det i dag er en stigende tendens, at virksomheder vælger at lægge deres møder og konferencer i tilknytning til stedbundne og unikke oplevelser.
Og det er netop det potentiale, som Destination Trekantområdet, Visit Herning, Destination Kystlandet, Visit Fjordlandet, Visit Nordsjælland, Visit Sydsjælland og Møn samt Visit Lolland Falster nu går sammen om få forløst, men midler og millioner til en fælles indsats mangler.
I alt har de syv destinationer i deres brev til Erhvervsministeriet ønsket 14 millioner kroner fordelt over årene 2024-2027.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
En ny plage har ramt de københavnske cafeer: Gæsternes adfærd er ”ikke okay”
07-05-2024
-
10 år i træk med overskud hos Kolding Hotel Apartments
07-05-2024
-
Væksten går kun en vej på det danske hotelmarked
07-05-2024
-
Vejles nye hotel åbner om fem uger
07-05-2024
-
Airbnb lancerer berømthedsoplevelser
07-05-2024
-
Trademark Living åbner nyt showroom i gammel kasernebygning
07-05-2024
-
På vej med gigant-burger
07-05-2024