Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Booking.com, den store markedsdominerende amerikanske OTA, Online Travel Agent, bruger ”unfair forretningsmetoder,” lyder den nye kritik fra HOTREC (Hotel and Restaurant Industry in the European Community). Det skriver Standby.
Det sker ved at OTA'er som Booking.com ”tilbageholder gæstedata fra deres hotelpartnere, hvilket forhindrer hoteller, der samarbejder med OTA'erne, i at kunne tilbyde gæster bedre værelsespriser på hotellernes egne hjemmesider,” lyder det fra HOTREC.
I maj i år besluttede Europa-Kommissionen ellers, at kategorisere Booking.com som en gatekeeper, som skal sikre, at de store techgiganter ikke udnytter deres dominerende markedspositioner til at stille urimelige krav om vilkår og betingelser til de kunder, der er afhængige af deres platforme.
Titlen som gatekeeper betyder for eksempel, at Booking.com skal være mere offentlig omkring sine algoritmer og dele kundedata med hotellerne, som kunderne søger på
Læs hele historien på standby.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Zleep-hotellerne skifter navn og bliver en del af Marriott
30-01-2025
-
Ny bestyrelse for VisitDenmark udpeget
30-01-2025
-
Erfaren køkkenchef kommer til Kurhotel Skodsborg
30-01-2025
-
AI-værktøj kan ændre rejse- og hoteloplevelser
30-01-2025
-
Byråd tøver omkring omstridt restaurationsplan
30-01-2025
-
Meyers udfordret af egne klimamål
30-01-2025
-
Sønderjysk campingplads blandt årets højdespringere
30-01-2025
-
Starbucks stopper gratis vand i ny strategi
30-01-2025
-
Krydstogtturismen i København når nye højder i 2025
30-01-2025