Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Flere restauranter oplever tomme borde, når gæster udebliver uden afbud, hvilket skaber økonomiske udfordringer.
Livsstilsekspert Julia Lahme forklarer, at denne adfærd er vokset efter coronapandemien, hvor fokus på selvomsorg har gjort det nemmere at undgå ubehagelige afbud.
Hun opfordrer til at genvinde ansvaret ved afbud og støtter idéen om depositum ved reservationer, så længe restauranterne kommunikerer, hvorfor det er nødvendigt.
Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i HORESTA, fremhæver, at digital booking kan skabe en mindre forpligtende følelse, hvilket forstærker problemet. Branchen søger løsninger for at sikre ansvarlighed og økonomisk stabilitet.
Læs hele historien på SN.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hoteller hitter blandt investorer i 2025
25-05-2025
-
Kadeau åbner restaurant på Balka Strand
25-05-2025
-
Imperial Hotel fremstår som nyt efter millionrenovering
25-05-2025
-
Emma fik en Michelin-stjerne 81 dage efter restaurantåbning
25-05-2025
-
Bornholm Hotels øger overskud og investerer i øens udvikling
25-05-2025
-
Strandhotel sætter rekord og investerer i fremtiden
25-05-2025
-
Forladt handelsskole i Viborg udbydes med hotelmulighed
25-05-2025