Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Krydstogtsgæsterne bidrager i stigende grad til turismeomsætningen i Aarhus, og VisitAarhus forventer, at sæsonen vil skabe både økonomisk aktivitet og international eksponering. Det skriver Aarhus Stiftstidende.
Ifølge administrerende direktør i VisitAarhus, Pia Lange Christensen er krydstogter en vigtig brik i byens samlede turismestrategi, og hun peger på, at gæsterne i stigende grad søger autentiske, lokale oplevelser.
Aarhus har forberedt sig med både forbedret infrastruktur og øget fokus på gæsteservice. Blandt andet er der udviklet nye guidede ture og oplevelsespakker, der skal trække turisterne længere ind i byen og ud i regionen. VisitAarhus arbejder tæt sammen med erhvervslivet om at optimere gæsternes oplevelse og sikre, at byen kan håndtere det stigende antal besøgende.
Krydstogtsæsonen forventes at strække sig helt til oktober.
Læs hele historien på stiften.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hoteller hitter blandt investorer i 2025
25-05-2025
-
Kadeau åbner restaurant på Balka Strand
25-05-2025
-
Imperial Hotel fremstår som nyt efter millionrenovering
25-05-2025
-
Emma fik en Michelin-stjerne 81 dage efter restaurantåbning
25-05-2025
-
Bornholm Hotels øger overskud og investerer i øens udvikling
25-05-2025
-
Strandhotel sætter rekord og investerer i fremtiden
25-05-2025
-
Forladt handelsskole i Viborg udbydes med hotelmulighed
25-05-2025