Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Københavns Kommune har afsat 250.000 kr. til en forundersøgelse af, hvordan hovedstaden kan samle aktører om en vinterfestival, der skal skabe mere liv og turisme i de kolde kvartaler. Det skriver Turistmonitor.
Projektet ledes af KBH – Commerce & Culture, og direktør Michael Gatten drømmer om, at København bliver Nordens vinterhovedstad med aktiviteter, vinterboder og kulturoplevelser spredt over hele byen.
Ideen er ikke en traditionel festival med madboder, men snarere en struktureret indsats med byens mange aktører som medskabere. Målet er at styrke oplevelsesøkonomien og hoteldriften i lavsæsonen. En fælles paraply og mulig vinterfestivalbillet skal binde byen sammen.
Kulturborgmester Mia Nyegaard ser positivt på ambitionerne og understreger, at projektets succes kræver både samarbejde og tålmodighed – og muligvis en flerårig, politisk medfinansiering, før det kan stå på egne ben. Det første resultat bliver 10 anbefalinger til politikerne, som skal vurderes senere i år.
Læs hele historien på turistmonitor.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Alchemist er verdens femtebedste restaurant
20-06-2025
-
Forventer 20.000 ekstra overnatninger: Destination skal håndtere firmaidrættens svar på OL
20-06-2025
-
Flammen åbner stor restaurant i Silkeborg
20-06-2025
-
&Tradition åbner stilrent hotel i hjertet af København
20-06-2025
-
Madens Folkemøde får millionstøtte efter rekordår
20-06-2025
-
Har over 4000 restauranter på verdensplan: Nu åbner de for første gang i København
20-06-2025
-
Prolog åbner ny kaffebar på Papirøen
20-06-2025