Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Greenpeace har ændret navn og visuel identitet i en international miljøkampagne, efter VisitDenmark protesterede mod brugen af deres logo og navn.
Den oprindelige kampagne under navnet ReVisitDenmark blev lanceret med budskaber om “Nordens Døde Hav” og naturkrisen forklædt som turistattraktion. Kampagnen går nu under navnet Tourism Denmark, og det knuste hjertelogo er fjernet.
Ifølge Christian Fromberg, kampagneleder i Greenpeace Danmark, ændrer det ikke kampagnens fokus: Danmarks brud på EU’s miljøregler – især Vandrammedirektivet.
Kommunikationsdirektør Anne Villemoes fra VisitDenmark roser Greenpeace for hurtigt at reagere. Kampagnen fortsætter med annoncer i blandt andet Bruxelles, Stockholm og Warszawa, hvor satire og kritik smelter sammen i formidlingen af Danmarks miljøudfordringer.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Michelin-kok vinder Bornholms prestige-konkurrence
24-06-2025
-
Odense satser på 100.000 turister til fejring af H.C. Andersen
24-06-2025
-
Aalborg-restaurant fik Michelinstjerne med uventet investor
24-06-2025
-
Trods millionunderskud tror Gastromé på balance i 2025
24-06-2025
-
Danmark deltog blandt Europas bedste dealere
24-06-2025
-
11 analyser skal bane vej for flere mødeturister til Danmark
24-06-2025
-
Copenhagen Sprint kom godt fra start
24-06-2025
-
Schackenborg Slot dropper landbrug og satser på turister
24-06-2025