Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Folketinget har vedtaget en ændring af markedsføringsloven, der skærper kravene til miljøpåstande i blandt andet turismebranchen.
Udsagn som "bæredygtig", "CO₂-neutral" og "miljøvenlig" skal fremover kunne dokumenteres med konkret bevis. Loven, der bygger på et EU-direktiv, skal sikre ensartet regulering og hindre vildledende markedsføring.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen oplyser, at formålet er at styrke forbrugerbeskyttelsen og fremme reelle grønne tiltag. Forbrugerombudsmanden har samtidig opdateret sin vejledning med præcise krav til dokumentation, blandt andet baseret på livscyklusvurderinger.
Det understreges, at virksomheder generelt bør undgå at bruge ordet "bæredygtig", medmindre de kan bevise, at produktet ikke forringer fremtidige generationers muligheder.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hoteller hitter blandt investorer i 2025
25-05-2025
-
Kadeau åbner restaurant på Balka Strand
25-05-2025
-
Imperial Hotel fremstår som nyt efter millionrenovering
25-05-2025
-
Emma fik en Michelin-stjerne 81 dage efter restaurantåbning
25-05-2025
-
Bornholm Hotels øger overskud og investerer i øens udvikling
25-05-2025
-
Strandhotel sætter rekord og investerer i fremtiden
25-05-2025
-
Forladt handelsskole i Viborg udbydes med hotelmulighed
25-05-2025