Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Folketinget har vedtaget en ændring af markedsføringsloven, der skærper kravene til miljøpåstande i blandt andet turismebranchen.
Udsagn som "bæredygtig", "CO₂-neutral" og "miljøvenlig" skal fremover kunne dokumenteres med konkret bevis. Loven, der bygger på et EU-direktiv, skal sikre ensartet regulering og hindre vildledende markedsføring.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen oplyser, at formålet er at styrke forbrugerbeskyttelsen og fremme reelle grønne tiltag. Forbrugerombudsmanden har samtidig opdateret sin vejledning med præcise krav til dokumentation, blandt andet baseret på livscyklusvurderinger.
Det understreges, at virksomheder generelt bør undgå at bruge ordet "bæredygtig", medmindre de kan bevise, at produktet ikke forringer fremtidige generationers muligheder.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Alchemist er verdens femtebedste restaurant
20-06-2025
-
Forventer 20.000 ekstra overnatninger: Destination skal håndtere firmaidrættens svar på OL
20-06-2025
-
Flammen åbner stor restaurant i Silkeborg
20-06-2025
-
&Tradition åbner stilrent hotel i hjertet af København
20-06-2025
-
Madens Folkemøde får millionstøtte efter rekordår
20-06-2025
-
Har over 4000 restauranter på verdensplan: Nu åbner de for første gang i København
20-06-2025
-
Prolog åbner ny kaffebar på Papirøen
20-06-2025