Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Folketinget har vedtaget en ændring af markedsføringsloven, der skærper kravene til miljøpåstande i blandt andet turismebranchen.

Udsagn som "bæredygtig", "CO₂-neutral" og "miljøvenlig" skal fremover kunne dokumenteres med konkret bevis. Loven, der bygger på et EU-direktiv, skal sikre ensartet regulering og hindre vildledende markedsføring.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen oplyser, at formålet er at styrke forbrugerbeskyttelsen og fremme reelle grønne tiltag. Forbrugerombudsmanden har samtidig opdateret sin vejledning med præcise krav til dokumentation, blandt andet baseret på livscyklusvurderinger.

Det understreges, at virksomheder generelt bør undgå at bruge ordet "bæredygtig", medmindre de kan bevise, at produktet ikke forringer fremtidige generationers muligheder.

Læs hele historien på Turistmonitor.dk

Strandhotel sætter rekord og investerer i fremtiden

Marienlyst Strandhotel i Helsingør har sat ny rekord for antallet af besøgende. Hoteldirektør Michael Lauritsen fremhæver medarbejdernes loyalitet som en afgørende faktor bag succesen, der skal fortsættes med udvidelser i 2025.

Hoteller hitter blandt investorer i 2025

Dansk turisme i vækst trækker investeringer med sig, og hotelsektoren er blevet en af de mest handlede ejendomstyper i årets første måneder. Ejendomsmæglere melder om usædvanlig høj aktivitet.

Log ind