Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Som reaktion på gentagne episoder med chikane og respektløs adfærd fra gæster har Restaurant Omar på Nørrebro indført et nyt initiativ. Ved bordbestilling udpeges én gæst som bordkaptajn med ansvar for, at stemningen forbliver god, og at grænser respekteres – både ved eget bord og i det øvrige lokale.
Indehaver Simon Leo Hansen kalder det et desperat skridt, men nødvendigt for at skabe et trygt arbejdsmiljø, især for kvindelige ansatte, der ofte oplever uønsket adfærd. Tiltaget bygger på en længere indsats og rådgivning og er ifølge ham blevet positivt modtaget.
HORESTAs arbejdsmiljøchef Vivi Nedergaard Lambert bakker op om initiativer, der tydeligt kommunikerer forventninger til gæsters adfærd. Ordningen har ikke konkrete konsekvenser for gæster, som undlader at gribe ind, men skal fremme ansvarsfølelse og støtte personalet i pressede situationer.
Ifølge Simon Leo Hansen handler det ikke om at være perfekte, men om at forsøge at ændre en kultur, der skader medarbejderne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Alexander Kølpin åbner nyt hybridhotel i Aarhus
03-06-2025
-
3 Days of Design skaber vækst og fylder hotellerne
03-06-2025
-
København godkender nyt hotel og tv-center ved Kalvebod Brygge
03-06-2025
-
Ny måling: Flertal vil hæve aldersgrænsen for alkohol
03-06-2025
-
Billund-hotel tilpasser sig efter Ryanair-exit
03-06-2025
-
Cofoco vokser – men skruer ned for investeringerne i 2025
03-06-2025
-
Danske Hoteller A/S klar til næste opkøb efter stor Esbjerg-investering
03-06-2025
-
Comwell Hvide Hus Aalborg bliver en del af global hotelkæde
03-06-2025
-
Randers Regnskov planlægger stor udvidelse til over 50 mio. kr.
03-06-2025
-
Svinkløv Badehotel fejrer 100-års jubilæum
03-06-2025