Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Ifølge Jacob Jørgsholm, der er medejer og restauratør på FEED Bistro, er antallet af gæster, der sniger sig ud uden at betale, stigende. Senest skete det tre gange på en uge.

Gæsterne undskylder sig med toilet- eller rygepauser og forsvinder derefter. Det økonomiske tab er ikke det værste, siger Jacob Jørgsholm – det er tillidsbruddet, der gør mest ondt.

Jeppe Møller-Herskind, konstituerede adm. direktør i HORESTA, oplyser, at der ikke er tale om en landsdækkende tendens, men understreger, at det er en adfærd, man ikke håber breder sig, som det eksempelvis tidligere er set med udeblivelser fra bordreservationer.

Læs hele historien på DR

Se også hele indslaget i DR Aftenshowet

Restaurant giver gæster ansvar for god opførsel

På Restaurant Omar i København skal én gæst pr. bord som noget nyt være bordkaptajn med ansvar for god stemning og respektfuld adfærd. Tiltaget er indført for at beskytte personalet mod grænseoverskridende gæster.

Dyvig Badehotel bliver Jyllands første femstjernede hotel

Det ikoniske badehotel på Nordals har som det første i Jylland opnået den prestigefyldte femstjernede klassificering i det officielle europæiske system. Det vidner om luksus, gastronomi og service i særklasse – uden for hovedstaden.

Log ind