Skal Danmark fastholde og forstærke vores bæredygtige image, er vi nødt til at blive endnu bedre til at dele de gode ideer og erfaringer. For at hjælpe det på vej i hotel-, restaurant- og turisterhvervet, lancerer HORESTA nu netværket ”SusDaneable”, hvor de fremmeste virksomheder og interessenter vil samles.
Formålet med SusDaneable er at fastholde og udbygge Danmarks grønne image og synliggøre det overfor erhvervs- og ferieturister.
”De bæredygtige initiativer fra virksomhederne vælter frem, og rigtig mange er kommet med på den grønne bølge. Med SusDaneable vil vi i HORESTA samle det dygtigste på området for at videndele og skabe nye samarbejder, så vi forstærke den grønne profil af Danmark som destination”, siger Mikal Holt Jensen, miljøchef i HORESTA.
Netværket startes med to møder årligt, hvor der vil være rig mulighed for debat og erfaringsudveksling. Første møde er den 20. juni.
Ambitionen er at øge bæredygtighedsindsatsen i erhvervet og løfte promoveringen af Danmark som bæredygtig destination.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Branche frygter prisen for pant på takeaway-emballage, men café er vild med idéen
02-05-2024
-
Milling henter kendt ansigt til sin bestyrelse
02-05-2024
-
Dansk fastfoodkæde bakker op om tre borgmestre: Vi skal have genanvendelig emballage i hele branchen
02-05-2024
-
Populære restaurantkæde satser stort: Åbner helt nyt spisested i hjertet af byen - med ét særligt fokus
02-05-2024
-
Lalandia udskyder badehotel til fordel for stort projekt
02-05-2024
-
Mesterskaber kommer til Horsens: Får stor betydning for turismeomsætningen
02-05-2024
-
Op mod 200 siddepladser og 20-25 nye job: Her skal Søndervigs næste restaurant placeres
02-05-2024