Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Du har spist det lækreste måltid, og inden du rejser dig, beder du om regningen. Tjeneren kommer med en betalingsterminal, men før du kan få lov til at betale, skal du på skærmen svare ja eller nej til, om du vil give drikkepenge, skriver Politiken.
Der er delte meninger om drikkepenge i Danmark, men både branche- og arbejdsgiverforeningen HORESTA og fagforeningen 3F vurderer, at spørgsmålet om drikkepenge er blevet mere almindeligt og udbredt.
HORESTAs erhvervsjuridiske chef, Kaare Friis Petersen, siger, at der kan være kunder, som føler sig forpligtet til at give drikkepenge, når en betalingsterminal spørger, men det er helt op til kunden selv.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Ny i HORESTA: En personlig og hjemlig oplevelse
08-05-2024
-
Midlertidig lempelse af kontantreglen
08-05-2024
-
Overnatningsrekord for hotellerne i første kvartal
08-05-2024
PRESSEKLIP
-
Sunset Boulevard tester nyt stort skridt mod emballagefri dine-in
08-05-2024
-
Balder indgår lejeaftale med Go Hotels på Hotel Østerport
08-05-2024
-
Skagens største hotel bygger for tocifret millionbeløb
08-05-2024
-
Strawberry udvider sin portefølje i Danmark med The Reef
08-05-2024
-
Stort hotel slår dørene op efter gennemgribende renovering
08-05-2024
-
Ny ansøgningsrunde: 82 millioner kroner skal uddeles til kyst- og naturturismen
08-05-2024