Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Restauranter, pizzeriaer, grillbarer, isbarer, caféer, værtshuse, diskoteker, købmænd og døgnkiosker mv. hører til de mere end 12.500 virksomheder i detail- og servicebranchen med en årlig omsætning på under 10 mio. kr., som skal forholde sig til kravet om at investere i et digitalt salgsregistreringssystem, også kaldet et digitalt kasseapparat. Det skal først være implementeret pr. 1. januar 2024, men Skattestyrelsen har det seneste år foretaget flere end 350 kontroller, hvoraf hele 60 % af kontrollerne har ført til et påbud om, at virksomhederne skal bruge et digitalt kasseapparat, skriver PwC i en pressemeddelelse.

“Hvis Skattestyrelsen finder uregelmæssigheder i virksomhedernes registrering af salg eller har mistanke om sort arbejde, kan virksomheden blive pålagt at overgå til et digitalt salgsregistreringssystem. Vi oplever flere lokale kunder, som mangler kendskab til kravet om et digitalt kasseapparat, og virksomheder, som desværre har investeret i et digitalt salgsregistreringssystem, der ikke lever op til Skattestyrelsens krav,” fortæller Jannick Kjersgaard, partner og SMV-markedsleder i PwC i Esbjerg, og fortsætter:

Læs hele historien her.

Log ind